Motywacja to kluczowy element środowiska pracy. Bez tego pracownicy będą mniej wydajni i mogą nawet opuścić firmę. W tej części omówiono, jak motywować pracowników w pracy i jak poprawić motywację w miejscu pracy, aby każdy mógł pracować wydajniej.
Często znajdujemy się w sytuacji, w której mamy zbyt wiele rzeczy do zrobienia, a za mało czasu. To wtedy zaczyna ucierpieć nasza produktywność. Jeśli czujesz się przytłoczony wszystkimi zadaniami, które musisz wykonać, czas zacząć mądrze wykorzystywać swój czas.
Kiedy jesteśmy produktywni, czujemy się dobrze ze sobą i pracą, którą wykonujemy. Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż możliwość skreślenia każdej pozycji na naszej liście na koniec dnia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy przejęli kontrolę nad naszymi umiejętnościami zarządzania czasem i mądrze je wykorzystywali – tak, aby pomogły nam szybciej osiągnąć nasze cele! Pierwszym krokiem do poprawy produktywności w miejscu pracy jest wyznaczenie sobie celów. Upewnij się, że są realistyczne i osiągalne. Można również skorzystać ze szkoleń z motywacji i budowania zespołów od firm takich jak oditk.pl.
Dąż do celu, a nie do zysku
Celem jest to, do czego dążysz. To jest cel Twojej firmy lub organizacji. To jest to, co próbujesz osiągnąć dzięki swoim wysiłkom biznesowym. Celem może być wszystko, od poprawy obsługi klienta po budowanie społeczności wokół Twojego produktu lub usługi. Istnieje wiele sposobów, dzięki którym możesz upewnić się, że jesteś zaangażowany w swoje cele, a nie tylko motywowany zyskami.
Mechanizmy motywacji w miejscu pracy
Istnieją dwa główne sposoby motywowania ludzi w miejscu pracy: motywacja zewnętrzna i wewnętrzna. Zewnętrzna motywacja ma miejsce wtedy, gdy istnieje zewnętrzna nagroda za zrobienie czegoś, na przykład otrzymanie zapłaty lub awans. Wewnętrzna motywacja ma miejsce wtedy, gdy ktoś robi coś, ponieważ sprawia mu to przyjemność lub uważa to za interesujące.
Jak budować zaangażowanie w firmie?
Budowanie zaangażowania w firmie to wyzwanie, przed którym stoi większość menedżerów. Istnieje wiele sposobów na zwiększenie motywacji w pracy, ale nie zawsze są one skuteczne. Jednym ze sposobów budowania zaangażowania jest system uznawania.
Jednym z najczęstszych sposobów motywowania pracowników jest zapewnienie im uznania i pochwały za ich pracę. Ale ważne jest, aby menedżerowie pamiętali, że ta forma motywacji nie zawsze działa na wszystkich, a czasami może mieć odwrotny wpływ na pracowników, którzy czują się niedoceniani lub tak, jakby ich wkład pozostał niezauważony.
Istnieją również inne sposoby na zwiększenie motywacji w pracy, takie jak wdrażanie kultury przejrzystości i zaufania, okazywanie uznania poprzez namacalne nagrody lub informowanie pracowników, co z tego wynika, łącząc ich wysiłki z celami firmy.