Życie zawodowe niezwykle rzadko jest usłane różami, w pewnym momencie pojawić się może swoiste zwątpienie w cel swoich obowiązków, czy też całkowity brak motywacji do ich wykonywania. Wbrew pozorom – jest to dosyć częste zjawisko, które może być spowodowane i zależne od wielu czynników. Brak motywacji może być przejściowy – wszak wszyscy jesteśmy jedynie ludźmi, którzy odczuwają emocje i miewają gorsze dni.

Cele.

Wiele osób, by móc odczuwać satysfakcję z wykonywanej pracy, potrzebuje się zwyczajnie realizować i wypełniać wyznaczone cele. Nic tak nie motywuje do działania, jak wyznaczony zawczasu cel, do którego realizacji będziemy usilnie dążyć. Takim celem może być tak naprawdę wszystko – od uzyskania awansu, zrealizowania zadań i zleceń w krótszym czasie.

Harmonogram pracy.

Podobnie jak w przypadku wspomnianych celów i ich wyznaczania, niezwykle pomocne może okazać się dokładnie zaplanowanie każdych, poszczególnych aspektów naszej pracy co do godziny. Wszyscy dokładnie wiemy, jakie czekają na nas obowiązki w miejscu zatrudnienia – nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by po prostu je dokładnie rozpisać. Będzie to nie tylko swoistym zastrzykiem motywacji, lecz także – co równie ważne – może się okazać, że powierzone nam zadania jesteśmy w stanie wykonywać o wiele szybciej i efektywniej, niż dotychczas, jeżeli tylko zastosujemy się do harmonogramu.

Nie myl motywacji z przepracowywaniem się.

Obarczaniem się nadmiarową ilością obowiązków i zadań nie sprawi, że doda nam to przysłowiowego kopa i zachęci do efektywniejszej pracy. Ograniczajmy się do swego rodzaju minimum zadań – a wraz z upływającym czasem, powiększajmy tę listę o kolejne obowiązki.